Turneringsudvalget
Medlemmer
Jesper Theilmann
Formand
Mobil: +45 29 11 94 99
Peder Jelsbak
Udvalgsmedlem/Golfbox
Erling Heidler
Udvalgsmedlem
Peter Hejlesen
Udvalgsmedlem
Michael Bo Friis
Udvalgsmedlem
Kommisorium
1. Målsætning
Det er udvalgets formål inden for rammerne af Klubplanen at udfærdige og afholde et varieret udbud af turneringer med respekt for, at der skal være en rimelig balance mellem de tidspunkter, hvor banen er blokeret til turneringer, og de tider, som skal være til rådighed for medlemmer, som ikke deltager i turneringer.
Målsætningerne er:
- At der skal være turneringer for alle kategorier af spillere.
- At udvælge/udfærdige de turneringer, der passer bedst til medlemmernes ønsker og forventninger.
- At antallet af deltagere skal stå i et rimeligt forhold til den tid, der anvendes med banelukning.
- At sikre, at præmiesponsorerne får en oplevelse, der gør dem interesserede i fortsat deltagelse.
- At tilrettelægge og afvikle turneringerne i en god sportslig ånd.
- Ved "rettidig omhu" at sikre, at information og turneringsbetingelser er klart formulerede.
- At udfærdige turneringer som giver mulighed for de øvrige Kløverklubber at deltage.
Turneringerne afvikles efter de til enhver tid gældende golfregler udsendt af Dansk Golf Union og godkendt af The Royal and Ancient Golf Club of St. Andrews og efter Mølleåens Golf Klubs lokale regler.
2. Opgaver
Strategiske opgaver
Turneringsudvalget skal sikre, at målsætningerne for udvalgets arbejde er i overensstemmelse med bestyrelsens overordnede formål og retningslinjer for løsning af opgaver i Mølleåens Golf Klub, og at målsætningerne lever op til medlemmernes ønsker.
At få markedsført turneringerne over for interesserede sponsorer.
Hovedopgaver
Turneringsudvalget er ansvarligt for planlægning og gennemførelse af Mølleåens Golf Klubs interne turneringer, som bliver afholdt på Mølleåens bane. Dette gælder både åbne og lukkede turneringer.
Der er foretaget en fast ansvars- og opgavefordeling mellem Sekretariatet og udvalgets øvrige medlemmer i forbindelse med de enkelte turneringer.
Daglige ledelsesopgaver
Turneringer
Turneringsudvalgets overordnede opgave er at udarbejde turneringsprogram for sæsonen – herunder at fastlægge ansvaret for den enkelte turnering og bemanding med turneringsledere. Programmet koordineres med relevante udvalg og medarbejdere og sendes derefter til godkendelse i bestyrelsen.
Programmet fremstilles, så det kan offentliggøres i overskuelig form på hjemmesiden – Turneringskalenderen.
Klubbens Nyhedsbreve/Hjemmeside vil blive benyttet til at markedsføre de nærmest kommende turneringer over for klubbens medlemmer og medlemmernes gæster.
I forbindelse med den enkelte turnering har Turneringsudvalget følgende opgaver:
- Fastlægge turneringsbetingelser i samarbejde med Sekretariatet.
- Afvikle turneringen og herunder sikre, at alle regler og betingelser overholdes.
- Afvikle præmieoverrækkelse.
Opgaverne løses af ét af Turneringsudvalgets medlemmer (turneringsansvarlig), og de udføres i samarbejde med én eller flere frivillige turneringsledere.
3. Mødefrekvens og rapportering
Udvalget afholder møder efter behov.
Der tages referat fra møderne, som sendes til Bestyrelse og Klubmanager.
I rutinesager eller situationer, hvor Turneringsudvalget ikke kan samles inden en afgørelse skal træffes, kan formanden alene træffe en afgørelse inden for rammerne af udvalgets ansvars- og kompetenceområder.
4. Budget og økonomi
Ansvaret for budgettet og den overordnede økonomi ligger hos turneringsudvalgsformanden.
Tilrettelæggelse af økonomien for den enkelte turnering (turneringsfee, præmier, aftaler med restauranten) foretages af Sekretariatet i samarbejde med formanden/den turneringsansvarlige. Præmier, præmieliste og klargøring af præmier til udlevering forestås af den turneringsansvarlige i samarbejde med sekretariatet.
Præmier, der kommer fra sponsorer, aftales med Klubmanager.